ahli syurga, insyaAllah :)

Wednesday 9 May 2012

untukmu teman :)

بسم الله الرحمن الرحيم

Syukur Alhamdulillah dilahirkan di dunia ini utk bertemu dgn insan2 yg bergelar teman. First of all, she is Harinah Zainal  kdg2 rasa nda bole hidup tanpa dia. HAHA. Sejak akhir2 ne, rindu pulak dgn dia. Hmmmm nda dpt contact lg sbb dia ckp blk kampong. Sedihhhh woahh . She is the one of my bestieyg paling ngam. Terima kasih ya Allah dipertemukan dgnnya. Why HZ, not others? Yg lain pun ak syg syg syg syg syg syg syg syg baa. Tp kdg2 dlm hidup ne kita mesti ada pilihan terbaik kann antara yg terbaik. And she is HZ <3





 Sabar orangnya

Yaa, she is the patient girl. Dulu honestly, ak nda seberapa suka dia ne tp dia biasa2 ja wlupun ak selalu elak2 dr dia, n dia perasan jgk, hehe. Jahat kan aku…. Tp lama2 kami jadi rapat sbb ak dlm kelas kan pendiam la sgt, dia yg rajin tegur2. Ajak ke tandas sama2, kantin sama2. Hehe. Lama nda sedar, persahabatan pun terbina . yeayyyy~ hbs spm, tinggalkan sekolah barulah terasa rinduuu dgn kwn2 semuaa. RINDUUUUU~

Memahami

Time aku susah, dialah sahabat. Time aku senang, dialah teman <3. Klu aku mau mkn KFC, dialah org 1st yg akan spend. Huhaiiii~ best kan! dia cukup memahami. Byk yg dia fhm ttg perangaiku ne yg ak sendiri pun nda fhm. HAHA. Klu aku mau sesuatu dia slalu usahakan. Klu aku diam2, dia tau aku marahh. Tp kmi jarang gaduh lama2. Hehe, btw she is the best  and perfectBFF I ever met  Alhamdulillah..

Ada dia kesahhh?

Haha, best part of her! Dia lah org yg paling nda kisah pun dgn kata2 org jahat. Aiikkk, apa yg ak cuba katakana ne? oke fine. Dia ne jenis yg nda kisah pun klu org ckp2 d belakangnya tp dia kan bgtau semua dgn aku then lupakan begitu sajaaa. Dia tidak simpan dlm hati pun. Jd siapa2 yg pernah buat jahat ( termasuk aku lah ne) sama dia, kmu suda d maafkannnn  that’s why I heart herrrr. <3

Cantik imannya

Dia pernah bercinta dan kecewa. Dan aku pernah bercinta bercinta bercinta bercinta, kecewa kecewa kecewa kecewa. Hahaha. Nmpak ka bezanya? Dia kecewa sekali pandai jgk jerak tp aku? Hmm. Dia selalu ckp, ‘ tggu jodoh ja laa’, ‘ ndapyhla kapel2 ne yana, aku kan ada ko jgk.’ So sweet ohhh. Hehe. Sbg sesame hawa, ak fhm mksus ayat2nya tuu.  Sedih tp tidak di tunjuk  cantik imannya sbb dia tahu dan yakin jodoh sudah ada utk dia, suda tertulis kemas di luh mahfuz  dia yakin dgn Allah SWT. Ya Allah, berikan dia jodoh yg baik2, aminnnnn~

Kami serupa

Kami perempuan. Haha, mestilaa. Okeyy, kami bukan anak org senang dan kami cukup bahagia. Sebab tu lah kami suka cari duit sendiri. Kami perlukan KFC, hehehehe. kami suka janji lepas zohor ( jam 1) tp jam1 baru naik bas, then kami suka share duit baru mkn/ minum seadanya. Kami sedih klu harus berjauhan. Hikhik. Kami ada kakak yg suda kawin, tinggal kami lg. yeayyyy!! Kami jeles tgk si tudung labuh. Kami suka beli barang yg murah2 jeaaa tp nda lago2 okeyyyyyy. Kami pasang azam utk study tinggi2 insyaAllah, mau kasi senang ibubapa dulu. Kami mau ustaz2, hehehehe. aminn. Kami saying kami. That’s all. Itulaa kami.

Kesimpulannya, ukhuwah itu indah. Tidak perlu pun BFF dgn lelaki utk dptkan nilai shbt yg hebat okeyyy. Lillahitaala, it will be fine~

11/02/2012 – HZ sampai dr kampong minta d kol, tau2 aja gue lg kangen. Hahahaha. <3

p/s sesungguhnya ukhuwah kerana Allah itu tersangatlah indah :')

No comments:

Post a Comment