ahli syurga, insyaAllah :)

Friday 21 December 2012

Story of Niqab


بسم الله الرحمن الرحيم


Okayy, tajuk entry kali ni is NIQAB? Yep, niqab! I am not a niqabis, tapi kalau Allah izinkan, saya ada perancangan utk berniqab, and ekcely I already have my own niqab *prepare awal2* hehe.

This is my own lukisan wajah by my bro. Di niqabkan officially :)


Kini, niqab sudah jadi macam trend. Sana sini org berniqab, just niat ja yg kita tak tahu. LillahiTaala or nak nampak comel. Husnudzon  Kalaupun niat nak Nampak comel, apa yg dorang buat tu benda baik, insyaAllah, Allah akan bukakan pintu hati dorang utk betulkan niat. Bersama kita doakan yg terbaik buat saudari kita. Honestly, para niqabis mmg comel. Even just mata ja yg Nampak :) saya ada ramai sahabat niqabis in Twitter abd even dekat Fb. Saya sygg dorangg sgt. 


Dan buat saya, insyaAllah saya akan pakai bila saya sudah sedia. Doakan saya, ya. Mungkin bila dah kawin nanti, hewhew. *mula sudahhh* bagi saya, mereka yg ambil keputusan utk berniqab fulltime is very strong women!! Yelahh, kecantikan mereka hanya buat yg halal only. Sementara ramai wanita yg suka tayang kecantikan mereka buat yg bukan muhrim. Astaghfirullah, maksud saya disini aurat mereka. Semoga Allah bukakan pintu hati mereka utk menutup aurat.


Apa yg ada pada kecantikan semata, kerana Allah melihat pada hati cuma. Hati, dimana letaknya iman seseorang.  Bukan pada cantik wajahnya or even pakaiannya. Ingat ni, ye.



Dan buat mereka yg berniqab part time. I mean, yg tak dapat pakai time sekolah or kuliah. Allah tahu niat kamu. Golongan seperti ini sering dihentam akhir-akhir ini olah mereka yg hanya tahu mengkritik tanpa usul periksa. Sedih dengan tuduhan melulu mengatakan mereka ni kejap pakai, kejap buka. Manusia kini, susah nak cakap. Suka saya katakan disini, kita memang dlm Negara Islam tapi sungguh saya tidak tahu dimana silapnya sehingga tidak dibenarkan utk berniqab. Hmm :’/


Niqab is Sunnah like Smile is Sunnah. Niqabis juga manusia biasa okay, dan mereka hanya mencontohi pakaian sunnah isteri Rasulullah SAW. Mulia ke tak mulia namanya tu. Sebelum menghentam, please selidik dulu ye. Dan saya tahu, utk isu ini, para niqabis sudah memaafkan golongan seperti ini. Hati wanita lembut. Bersyukurlah wahai pengkritik sekalian .


p/s : Ini sahaja utk entry kali ini. Salam buat para niqabis  Allah saying org yg sabar… Saya juga menyayangi anda fillah ;’)

1 comment:

  1. assalamualaikum.. its quiet hard being a full time niqobis :) belajar lgi kn.. dlm kuliah tak boleh pkai... sush u istiqomah.. tapi.kesabaran kita tu..ada ganjarannya..insyaALLAH.. hope u will be a niqobis one day ^_^

    do visit mine http://chocolatesunshinedanbo.blogspot.com/

    ReplyDelete