ahli syurga, insyaAllah :)

Friday 14 December 2012

Semester 3 alreadyyy :)

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah. Sudah masuk semester 3. Hah? Result semester 2? Okay, Alhamdulillah. Even cukup cukup makan, Allah yg banyak bantu dalam exam tu. Sungguh.. tengok ja result, terus tersungkur kat sejadah buat sujud syukur. Alhamdulillah. Syukran ya Rabb :’)





Utk sem3 ni, perjuangan lain pula  kalau sem2, baru berjinak-jinak ikut program Kelab Islah.masih boleh tidur awal, kerja ala kadar ja. Sekarang, mungkin lebih kuat tarbiyyah. Kenapa saya cakap macam tu? Sebab mahu handle sesebuah program bukan senang. Saya pernah tengok senior saya sampai tidak tidur beberapa malam utk 1 program ja. Sekarang, senior yg kuat dan mantap semua dah habis pengajian, senior lain Praktikal. Yg ada, kami kami ja dan junior lainnya. Allahu~




Dengan subjek Sem3 yg heavy heavy lagi. Inilah masanya utk membantu agama Allah. Percaya pada Surah Muhammad ayat 7. Saya kenal surah ni sem lepas. Jahil kan saya? Hmm :’/ start dari situ, saya rajin-rajinkan diri buat gerak  kerja Islam. Ada program, ikut. Apa kerja, saya ikut, buat. Naqibah pesan, even kita dibawah unit ekonomi, persiapan pentas pun kita kena tolong. Means, dalam kerja Islam, tak khusus kalau nak buat kerja, basic Islam sendiri syumul (menyeluruh) Niat kerana Allah, kita buat, kita tolong. Peduli kata orang, Allah tahu apa dalam hati kita. 




p/s : Semoga diri ini lebih kuat dalam mengenal erti perjuangan. Allahuakbar. Allah telah campakkan aku disini, dan disinilah aku berusaha berjuang dengan semangat. Bukan dengan janji manis. *macam kerajaan* ahahaii~


No comments:

Post a Comment