ahli syurga, insyaAllah :)

Saturday 9 June 2012

Palestin, tersenyumlah. Syahidmu menanti JannahNya.

بسم الله الرحمن الرحيم


Ya Allah, selamatkan bumi Palestin. Sesungguhnya syahid mereka itu menuju syurgaMu. Sungguh mereka bukanlah orang yg rugi berada di sana di dalam dunia sementara ini. Berikan mereka kekuatan. Tatkala kita di Malaysia masih mampu berketawa dgn jenaka hidangan Yahudi, mereka di sana berketawa keriangan kerana akan menjadi syahid dan memiliki Jannah selamanya. Subhanallah.

Hanya lah doa yg mampu dikirimkan tanda sokongan sesama Islam. Ditambah dgn post yg mampu membuka mata insan lain utk turut sama berdoa. Semoga doa kita diangkat ke langit dan diperkenankan oleh Allah SWT. Aminn.

Dalam mencari artikel artikel berkenaan Palestin, mataku tertaut pada kata-kata Khalil Ismail al-Haya, beliau merupakan ketua WHIP HAMAS. Beliau berkata : -

Allah telah memilih kami yg berada di Palestin utk berjihad
Kami telah dipilih oleh Allah utk mengorbankan jiwa, nyawa, harta, anak- anak kami utk menentang musuh Allah dan mempertahankan masjid al- Aqsa.
Kami juga telah dipilih utk mewakili umat Islam seluruh dunia utk menjadi benteng pertahanan kpd al-Aqsa, kiblat pertama umat Islam dan juga masjid ketiga suci mereka.
Kami juga telah dipilih utk menjadikan mati syahid sbg impian utama kami berbanding kehidupan dunia
Selama lebih dari 60 tahun, kami hidup di medan pertempuran. Selama waktu itu juga, kami dijajah, dizalimi, diseksa, dibunuh dan juga diperangi.
Mengapa? Hanya kerana kami mengucapkan kalimah lailahaillallah dan kerana kami mempertahankan bumi serta masjid kami.
Kami akan terus tetap dm perjuangan sehinggalah setiap dari kami akan gugur syahid.
Kami akan terus memastikan prinsip Islam akan terus dijulang.
Namun kami MEMERLUKAN SOKONGAN dan BANTUAN ANDA.
Jikalau kami gugur syahid, dan anda sekalian terus diam membisu dan hanya menyaksikan sahaja, nantikan hari pembalasan.
Kami akan tuntut drpd Allah atas kealpaan anda semua
Kami tidak akan reda terhadap kelesuan dan kebisuan anda semua

p/s : hulurkan usaha kecil kita dgn cara semampu kita. Bantu mereka saudara Islam kita di sana. Syahid mereka pasti memiliki Jannah, semoga usaha kita juga mampu memilik Jannah dan dipertemukan dgn mereka. Tidakkah anda ingin bertemu pembela Islam? Ya Allah, berikan mereka kekuatan. aminn
 

No comments:

Post a Comment